Sídlo firmy – Krom dobré virtuální adresy žádejte i co nejvíce služeb

Sídlo firmy je nezbytnou součástí podnikání a nelze je tedy při provozování živnostenské činnosti pominout. Existuje však celá řada profesí, které pro svou práci reálné sídlo s vlastními prostory téměř nepotřebují a právě těm jsou určeny služby poskytovatelů tzv. virtuálních kanceláří. Docela dobře si s takovým servisem vystačí zejména nejrůznější poradenské firmy, pojišťovací či realitní agenti, případně zprostředkovatelé půjček a jiných finančních produktů.

Sídlo firmy nevybírejte jen podle „dobré adresy“

Prestižní adresa v Praze či jiném větším městě, případně v některé z evropských metropolí, bude na vašem firemním webu i na vašich vizitkách jistě vypadat dobře. U značné části lidí tím bezpochyby zabodujete a kredibilita společnosti stoupne bez ohledu na to, v jakém stavu se momentálně váš byznys reálně nachází. Takhle to zkrátka funguje a může vám to přivést novou klientelu i přimět ke spolupráci další obchodní partnery.

Nezapomínejte však, že prestižní adresa vaší firmy je pouze prvním krokem k případnému úspěchu a sama o sobě vám dlouhodobou prosperitu nezajistí!

K úspěšnému fungování vaší společnosti je též zcela nezbytné, zvolit takového provozovatele virtuálního sídla, který vám nabídne co nejkomplexnější služby. Musíte si tedy vybrat i podle šíře a kvality poskytovaného servisu a nejenom na základě zajímavě znějící adresy. Podnikání je zpravidla samo o sobě dosti náročná činnost a množství komplikací včetně celé řady kontrol, které mohou živnostníka potkat, je opravdu velké. Snažte se proto co nejvíce vedlejších činností delegovat na druhé, abyste si práci trochu ulehčili. Právě v tom vám může kvalitní virtuální kancelář výrazně pomoci.

Pro vaši firmu vyžadujte jenom to nejlepší

K tomu, abyste se mohli naplno věnovat jen a pouze vašemu byznysu a nemuseli se starat o celou řadu vedlejších činností, je tedy nutné, zvolit co nejkvalitnějšího poskytovatele virtuální kanceláře. A neváhejte si za lepší služby pár stokorun připlatit, rozhodně se vám to vyplatí. Úspory peněz i času, které vám tento způsob vedení firmy může přinést, totiž mnohonásobně převýší měsíční poplatky, jež vynaložíte za takovýto kancelářský servis.

Rozhodně trvejte na těchto službách:

1) Viditelné označení vaší společnosti u vchodu do budovy.

2) Recepce s odborně proškoleným personálem.

3) Přebírání a ukládání či přeposílání veškerých zásilek a korespondence.

4) Zajištění telefonického kontaktu i faxové komunikace.

5) Kancelářské úkony (přepis či kopírování dokumentů, zpracování reklamních materiálů, případně i faktur a podobně).

6) Zasedací místnost pro potřeby obchodních schůzek či úředních jednání.

Kontrole finančního úřadu se již nevyhne téměř nikdo

Byly doby, a není to tak dávno, kdy se část firem uchylovala pod křídla virtuálních sídel s pocitem, že na ně bude z finančního úřadu „méně vidět“. Do velké míry to tak skutečně fungovalo. Jednotlivá územní pracoviště měla totiž lokálně omezenou působnost. Takže v případě, že jste svůj podnik formálně přemístili třeba do Prahy, kde bylo a stále je registrováno zdaleka největší množství firem, pravděpodobnost, že vás úředníci přijdou zkontrolovat, byla skutečně velmi malá. Ve snaze zajistit kontrolu většího počtu „pražských“ firem, si pak finančák vypomáhal i přesunem potřebného personálu právě do hlavního města, což dokládá i tento článek.

Nejméně časté kontroly podle údajů z let 2005 až 2013

(za kolik let se průměrně mohla opakovat kontrola u jednoho daňového poplatníka)

Územní pracoviště Perioda kontrol

Praha 2 206 let

Praha 6 161 let

Praha 4 150 let

Praha 3 146 let

Praha 1 132 let

Využijte všech výhod, které vám virtuální sídla mohou poskytnout

Jako ochrana před dozorem státních úřadů už tedy virtuální sídla nefungují, ovšem zůstává zde stále dostatek dobrých a zároveň důležitějších důvodů, proč svěřit každodenní chod své firmy do rukou některého ze solidních poskytovatelů této služby. Vyhnete se hledání vlastních kancelářských prostor i všem formalitám, které by vás při jejich pronájmu čekaly. Ušetříte nemalé částky jak za nájem, tak i za mzdy, protože obojí roste v posledních letech nebývalým tempem. Nebudete muset shánět kvalifikované zaměstnance. Také čas, který za pomoci virtuální kanceláře uspoříte, určitě dokážete využít lépe, ku prospěchu vašeho podnikání.

Trocha opatrnosti v podnikání nezaškodí

Než se pro některého z provozovatelů virtuálních sídel rozhodnete, využijte všech dostupných prostředků k tomu, abyste si jeho kvality předem prověřili. Jedině tak se vyhnete případnému zklamání a také nepříjemnostem, které by mohly v krajním případě vašemu byznysu i uškodit. Zvolíte-li dobře, budete z takové spolupráce dlouhodobě profitovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *